Afbeelding
unsplash.com.

OneMedia is dé nieuwe betaalbare media agency

Algemeen

Het is niet alledaags nieuws, maar ook in de huidige Corona-crisis worden nog bedrijven gestart. Mediabedrijf OneMedia uit Amsterdam is zo’n positief voorbeeld. Het nieuwe mediateam met ervaren consultants willen met hun vernieuwde aanpak bedrijven gaan voorzien van zowel betaalbare creatieven als marketing- en mediastrategen, om bedrijven groot en klein van ‘premium’ advies te bedienen. 

Wat maakt OneMedia als agency anders? Wel, veel kleinere bedrijven in het MKB segment, weten vaak niet goed welke media zij in moeten of kunnen zetten. Men denkt dat adverteren op radio, televisie of op billboards maken een dure aangelegenheid is, terwijl dit al voor enkele honderden euro’s kan. Voor de media strategie wordt vervolgens een kennis of vriend ingeschakeld ‘die wel eens een keertje heeft geadverteerd’. Niet echt een goede strategie, denken de mannen en vrouwen van OneMedia. Zij willen daarom het mediaadvies van kleine spelers op een hoger niveau brengen tegen een betaalbare prijs. 

Marketing en media tools 
Vooral in het segment van online marketing is een duidelijke trend zichtbaar dat steeds meer diensten door bedrijven en instellingen zelf wordt gedaan, mede dankzij slimme software as a service (SAAS) marketing en media tools. De markt voor offline media, zoals radio-, televisie en billboard-reclame is echter veel meer versnipperd, en hiervoor bestaan dan logischerwijs ook geen 100% effectieve tools die voor ieder bedrijf een kant-en-klaar advies hebben. Media-advies blijft dus mensenwerk. 

Volgens OneMedia richten voorts de grote media agencies in Amsterdam zich standaard op de grote vissen, adverteerders met een media budget van meer dan €75.000. Merken met een beperkter media-budget van €10.000 tot €50.000 worden door sommige bureaus een beetje schuin aangekeken. Daarom positioneert OneMedia zich als een sympathiek klein media adviesbureau voor de iedere adverteerder die betaalbare media zoekt. 

Omzetstijging door media 
Olivier van Dam is strategy lead bij OneMedia, en volgens hem is de manier van denken bij hun nieuwe bureau anders, waardoor men goedkoper kan werken. Van Dam: “Grote merken willen heel graag iedere keer nieuws dat op een grote wijze wordt gebracht. Dat is mooi, maar ook duur. Wij werken alleen met bewezen effectieve en betaalbare reclame formats. We vinden het wiel dus niet uit, maar kiezen steeds het juiste vliegwiel waarvan we weten dat deze zorgt voor een omzetstijging.” 

Dat marketing door de grote merken telkens opnieuw moet worden uitgevonden, vindt Van Dam maar opvallend en onnodig: “Niet zelden kunnen wij een boodschap verpakken in een radiocommercial van slechts 5 seconden. Aangezien vele radiocommercials nog standaard 20 seconden worden gemaakt, kunnen wij alleen hierom al effectiever zijn met een directe besparing van 75% in reclame budget. Bovendien werken 5 seconden in mijn beleving veel beter dan die slepende 20 seconden commercials, in mijn optiek. Dit is nog maar één simpel voorbeeld van een slimmere mediastrategie voor kleine adverteerders.”

Maak kennis met OneMedia
Wie ook slimmer en betaalbaarder de media wil inzetten, en geïnteresseerd is in een betaalbaar mediaplan van OneMedia, kan een gratis vrijblijvend kennismakingsgesprek van 20 minuten inplannen via 020 – 210 1770. Je kunt advies krijgen over de inzet van alle online en offline media.

OneMedia
Lootsstraat 26H
1053NZ Amsterdam
Telefoon: 020 210 1770
Email: info@onemedia.nl

Dit artikel wordt u aangeboden door One Media Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.   

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant