Raymond en Debbie Jansen openen op dinsdag 1 februari hun nieuwe winkel aan de Korte Hofstraat 10. “We hebben er ontzettend veel zin.” Foto: Eric Klop
Raymond en Debbie Jansen openen op dinsdag 1 februari hun nieuwe winkel aan de Korte Hofstraat 10. “We hebben er ontzettend veel zin.” Foto: Eric Klop

Jansen Horen & Zien in een ruimer jasje

Algemeen

Rode loper gaat per 1 februari weer uit op Korte Hofstraat 10

Door Eric Klop

ZUTPHEN – De winkel aan de Sprongstraat is uit z’n jasje gegroeid. Alle reden voor Jansen Horen & Zien om te verhuizen naar een ruimer pand. Dat is gevonden in de Korte Hofstraat, waar op nummer 10 de Zutphense oog- en oorspecialist dinsdag 1 februari de deuren opent.

“Het werd gewoon te druk”, zeggen Raymond en Debbie Jansen, het beiden 33 jaar jonge stel dat achtenhalf jaar geleden in de Sprongstraat hun bedrijf begon. “We breiden nu uit van één naar drie meetruimten, zodat de klant veel eerder aan de beurt is om z’n ogen of oren te laten checken. Bovendien is de winkelruimte groter. Daarmee kunnen we een ruimere collectie met meer merken tentoonspreiden. De opening op 1 februari kent door corona bescheiden toeters en bellen. Hoe dan ook is iedereen op de Korte Hofstraat 10 de hele dag van harte welkom om onder het genot van een drankje en een hapje zijn of haar ogen te kost te geven en het oor te luisteren te leggen.”

Raymond Jansen is telg uit een echte opticien- en later ook audicienfamilie. “Ik zat er van kinds af aan middenin. Mijn ouders waren franchisenemer van de allereerste Hans Anders in Zutphen. Later deden zij de franchise van Het Huis Rinck aan de Beukerstraat, waarna ze in de Nieuwstad de gerenommeerde optiek Slotboom overnamen en onder die naam nog een aantal succesvolle jaren kenden. In 2013 stopten ze, waarna ik met de van huis uit verworven kennis én de nodige opticien- en audiciendiploma’s op zak de zaak onder de naam Jansen Horen & Zien voortzette op de Sprongstraat 12.”
Toen was Debbie ook al van de partij. “Van oorsprong zat ik de kinderopvang”, vertelt ze. “Werkte als gastouder bij mensen thuis. Toen de moeder des huizes werkloos raakte was ik er niet meer nodig. Toen Raymonds ouders op vakantie waren en hij de zaken van Slotboom waarnam, was ik in de gelegenheid om hem een handje te helpen. Een half jaar later ging ik mee naar de nieuwe winkel in de Sprongstraat. Ja, ik bleef, zowel zakelijk als privé.”

Groei
De eerste jaren leverden pa en ma Jansen nog enige hand- en spandiensten. Rond 2016 stapten ze helemaal uit de zaak en stonden Raymond en Debbie er zakelijk gezien met z’n tweetjes voor. Niettemin, de klandizie groeide en groeide. Dit leidde er vorig jaar toe dat met Rowan Tesink een tweede opticien toetrad tot het team, waarvan ook allround-medewerkster Gietie Nasieb deel uitmaakt. ”Zij is een soort Debbie 2”, lacht Raymond. Om de klanten nóg beter van dienst te zijn gaat per 1 februari de rode loper uit voor het pand waar voorheen de kledingzaak van Walle Tempelman was gevestigd. “Met bijna drie keer zoveel ruimte. We hebben ontzettend veel zin in dit nieuwe avontuur. We hopen en verwachten ook hier onze klanten weer te mogen ontvangen.”

Persoonlijke aandacht en service zal dan ook in het nieuwe pand hoog in het vaandel staan. Met gedegen oogmeting die in de nieuwe winkel aan de hand van geavanceerde DNEye-apparatuur de sterkte tot op een honderdste vaststelt. Waarna de brildrager voor het montuur de keuze heeft uit topmerken als Dior, Porsche Design, Ray-Ban, Rodenstock, Olivier Peoples en het hippe en kleurrijke Matttew. Ook voor contactlenzen en modebewuste zonnebrillen kan de klant er uiteraard terecht. En wanneer het gehoor niet meer naar wens is biedt Jansen Horen & Zien eveneens soelaas. Met nauwelijks zichtbare en batterijloze gehoortoestelletjes bijvoorbeeld, die via bluetooth verbinding maken met het mobieltje. “Het zijn ware gadgets, voor jong en oud, die niet alleen zorgen voor een beter gehoor, maar bovendien de telefoon en muziek streamen”, weet Raymond.

“Alles wat oog en oor nodig hebben kunnen wij leveren”, vatten Raymond en Debbie Jansen samen. Waarbij zij tot slot niet onvermeld laten dat de opening van het nieuwe pand op 1 februari de hele verdere maand onder de noemer ‘zintuigenweken’ gepaard gaat met een tweetal speciale acties. Zo profiteert de klant bij aankoop van een complete bril gratis en voor niets van een upgrade naar DNEye biometrische glazen met een waarde die uiteenloopt van 50 tot 100 euro, terwijl men bij aanschaf van een set hoortoestellen een oplader ter waarde van 249 euro cadeau krijgt.


www.jansenhorenenzien.nl

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant