Bioscoopdirecteur Cynthia Marras voor Cinemajestic in Zutphen. Foto: Rudi Hofman

Bioscoopdirecteur Cynthia Marras voor Cinemajestic in Zutphen. Foto: Rudi Hofman

Cinemajestic en tientallen ondernemers presenteren kortingen in Bonnenkrant

Algemeen

ZUTPHEN - In goede maar zeker ook in slechte tijden moeten ondernemers in Zutphen zoveel mogelijk samenwerken. Dit standpunt huldigt Cynthia Marras, de directeur van bioscoop Cinemajestic. Met de door haar geïnitieerde Bonnenkrant Zutphen Wees Loyaal Koop Lokaal, die volgende week samen met Contact wordt verspreid, voegt Marras de daad bij het woord. In deze speciale uitgave kunnen door de coronacrisis gedupeerde lokale ondernemers gratis adverteren met een kortingsactie.

Door Rudi Hofman

“Ik had gelezen over het met 500.000 euro gevulde stimuleringsfonds van de gemeente en dacht dat dit misschien een leuke aanleiding zou zijn om samen met andere Zutphense ondernemers te proberen tot een kortingskrant te komen. We hebben hiervoor een aanvraag bij de gemeente ingediend en deze is met 5500 euro gehonoreerd”, zegt Cynthia Marras. Om zoveel mogelijk ondernemers te bereiken en van de Bonnenkrant op de hoogte te stellen, schakelde Cynthia InZutphen (Stichting Zutphen Promotie) in. Daarnaast is het project onder meer apart in een appgroep van Zutphense horecaondernemers onder de aandacht gebracht.

Uiteindelijk hebben zo’n 35 ondernemers waaronder horecazaken en winkels (detailhandel) zich tijdig aangemeld voor een plek in de kortingsactiekrant. Het voortraject was intensief, maar Marras kijkt hier positief op terug: “Zelf heb ik er net als enkele van mijn werknemers met veel plezier heel wat uurtjes vrijwillig ingestoken.”

Meer medewerkers

De directeur erkent ruiterlijk dat ook Cinemajestic belang heeft bij de Bonnenkrant: “In coronatijd zijn we in totaal acht maanden dicht geweest en stonden we niet meer echt in het vizier van onze bezoekers. Met dit initiatief willen we iedereen laten weten dat we er zijn!”. Dankzij de financiële steun van de rijksoverheid heeft de bioscoop de coronacrisis redelijk goed doorstaan. Marras zag flink wat personeel vertrekken, maar heeft inmiddels een groter team (21 medewerkers) dan ooit. “Die hebben we heel hard nodig. Niet iedereen is al goed ingewerkt. We gaan sowieso meer personen inzetten om alle bioscoopavonden goed te laten verlopen.”

Praktisch en prettig

Sinds 5 juni mag de bioscoop in Zutphen op papier de helft van alle stoelen in de vier zalen vullen. De werkelijke bezetting is slechts dertig procent. Dit komt door de relatief kleine zalen en de inrichting met rijen van vier stoelen. “Dat is”, zo legt Cynthia uit, ‘’gewoon praktisch voor een servicebioscoop die bezoekers tijdens voorstellingen bedient. Je kunt dan tussen de rijen door lopen. Voor de bezoekers is dit ook prettig: het voelt intiemer in een kleine rij dan als je in een heel lange rij zit.”

Anne Frank-film

Wie komende week de kortingsbon van Cinemajestic uit de Bonnenkrant knipt, kan daarmee op donderdagen voor slechts 7,50 euro naar de film. Normaal kost een kaartje 11 euro. Deze actie is geldig tot 1 december en geldt ook voor blockbusters als de nieuwe James Bond: No Time To Die, die eind september in première gaat (zie kader). Naast de nieuwe ‘007’ heeft Cynthia qua bezoekersaantallen ook hoge verwachtingen van Mijn Beste Vriendin Anne Frank, die sinds 9 september draait.

In de Bonnenkrant zijn volgende week enkele interviews te lezen met ondernemers die via aantrekkelijke arrangementen samenwerken met Cinemajestic. Verder is er aandacht voor de verbindende rol van Nolano, de in 2020 in Zutphen opgerichte ontmoetingsvereniging voor zestigplussers, en komt directeur Mark Schuitemaker van Stichting Zutphen Promotie aan het woord.

Bondgirl gezocht voor galapremière

Om exact 00.07 uur gaat in de nacht van woensdag 29 op donderdag 30 september bij Cinemajestic Zutphen de nieuwe James Bond-film No Time To Die in première. De bioscoop wil hiervoor uitpakken geheel in de stijl van ‘007’. Bezoekers worden in galakleding verwacht en mogen hun eigen martini shaken. Directeur Cynthia Marras is naarstig op zoek naar een jongedame die op deze gala-avond de rol van Bondgirl wil spelen. Kandidaten vanaf achttien jaar kunnen zich aanmelden door een leuke mail plus foto van zichzelf te sturen naar info@cinemajestic.nl..


Cynthia Marras is naarstig op zoek naar een jongedame die een Bondgirl wil spelen tijdens de voorpremière van No Time To Die in de nacht van 29 op 30 september bij Cinemajestic. Foto: Rudi Hofman

Cynthia Marras is naarstig op zoek naar een jongedame die een Bondgirl wil spelen tijdens de voorpremière van No Time To Die in de nacht van 29 op 30 september bij Cinemajestic. Foto: Rudi Hofman

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant