<p>Gezondheidsspeciaalzaak Binorm aan de Turfstraat in Zutphen. Foto: Nike Martens</p>

Gezondheidsspeciaalzaak Binorm aan de Turfstraat in Zutphen. Foto: Nike Martens

Binorm peilt klantenwensen en fungeert als vraagbaak

ZUTPHEN - Bij Binorm, de bekende gezondheidsspeciaalzaak aan de Turfstraat in Zutphen, is de vraag naar vitamines sinds de uitbraak van COVID-19 sterk gestegen. ‘’Goed en gezond eten, sporten en voldoende ontspanning moet de basis zijn, maar ik denk wel dat je in deze tijd niet meer zonder vitamines en voedingssupplementen kunt’’, zegt eigenares Marthe Sliedrecht.

Een belangrijke kwaliteit van Binorm is volgens Marthe dat alle medewerkers qua kennis helemaal up-to-date zijn. Hierdoor zijn zij in staat klanten uitgebreid te adviseren en dit advies zorgvuldig op de persoon in kwestie af te stemmen. ‘’Voordeel is dat mensen in de winkel dezelfde gezichten zien. Zij voelen zich echt vertrouwd bij ons en delen ook geregeld persoonlijke verhalen.’’

Het Binormteam bestaat uit Marthe Sliedrecht, haar man – en mede-eigenaar - Jan Bakker en zeven medewerkers. De zes deskundige vrouwen die zich over klanten ontfermen, worden dagelijks met zeer uiteenlopende vragen geconfronteerd. In deze coronatijd willen klanten vooral weten hoe zij gezond kunnen blijven en hun weerstand kunnen verhogen. De vraag ‘wat slikken jullie zelf?’, gericht aan het personeel, klinkt ook vaak.

Om de dienstverlening naar een nóg hoger peil te brengen, roept Marthe iedereen uit Zutphen en wijde omgeving op alle prangende vragen over voeding, gezondheid en vitamines te mailen naar support@binorm.nl.

‘’We willen graag van de mensen horen wat hun behoeftes zijn en wat zij van ons willen weten. Elke week kiezen we één vraag uit en die behandelen wij in Achterhoek Nieuws. Alle andere vragen beantwoorden we via de mail’’, legt de eigenares uit.

Al in haar middelbareschooltijd werkte de jonge Marthe in de gezondheidswinkel van haar ouders. Zij bedachten de naam Binorm, die sinds 1973 wordt gehanteerd en tot een begrip is uitgegroeid. Marthe was de enige van drie kinderen in het gezin die meteen interesse had in de winkel. In 2006 nam zij de zaak over. ‘’De combinatie van de zorg voor de mensen en het zakelijke vind ik heel leuk.’’

Marthe ervaart het werk tijdens de coronacrisis als ‘veel intensiever’ dan normaal. ‘’Je bent continu alert of klanten in de winkel wel voldoende afstand houden en je moet ervoor zorgen dat je personeel gezond blijft. Tot op heden lukt dat gelukkig. Het ondernemerschap is wel zwaarder dan voor corona.’’

Een aantal klanten durft uit angst voor besmetting tijdelijk niet naar de binnenstad te komen. Met name voor deze groep heeft Binorm een bezorgservice in het leven geroepen. Dit bezorgen gebeurt op twee vaste dagen per week in Zutphen, Warnsveld, Eefde, Brummen, Vorden en Voorst. Bij bestellingen boven de 50 euro is deze extra service gratis.

Zakelijk gezien mogen zij en haar man ondanks de coronacrisis niet klagen, zegt Marthe Sliedrecht. ‘’We houden het ook wel vol, maar ik zal blij zijn als het afgelopen is en we ons weer op normale dingen kunnen focussen en de waan van de dag niet langer regeert.’’


www.binorm.nl

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden