Drie ontbijten waarmee je de dag goed begint

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Dat wordt waarschijnlijk al je hele leven tegen je gezegd, maar mogelijk volg je het advies om te ontbijten nog altijd niet op. Dit moet je echt veranderen. Een goed ontbijt start namelijk je verbranding op, het is dus ook goed om stevig te ontbijten. Je zou zelfs Green Juice toe kunnen voegen aan je ontbijtgewoonte. Hiermee zorg je al helemaal goed voor je lichaam, want dergelijke drankjes zullen je weerstand erg versterken. Om de dag goed te beginnen kun je de onderstaande ontbijtjes klaar maken. 

Vanille-banaanpannenkoek 
Wie houdt er nou niet van pannenkoeken? Helaas kan dit gerecht wel vrij ongezond zijn, maar een koolhydraatarm ontbijt met pannenkoeken is alsnog wel mogelijk. Dit doe je namelijk met een vanille-banaanpannenkoek, waarvoor je de volgende ingrediënten in huis moet hebben: 3 gesplitste eieren, 1 banaan, halve theelepel verse vanille, halve eetlepel vers gemalen lijnzaad, 1 eetlepel amandelschaafsel en een klontje roomboter. De banaan moet je prakken tot een gladde mouse, waarna je de vanille en eiwitten toe kunt voegen. Meng dit tot een beslag zodat je vervolgens de pannenkoeken kunt bakken. Is het klaar? Strooi dan de lijnzaad en amandelschaafsel eroverheen. 

Omelet met spinazie
Bij een goed en stevig ontbijt hoort ook zeker ei. Het is heerlijk om 150 gram spinazie toe te voegen aan de twee eieren waarmee je een omelet kunt maken. Ook heb je een halve rode ui, 1 teentje knoflook, 30 gram 30+ kaas, 1 eetlepel kokosolie, zout en peper nodig voor dit recept. De ui en knoflook moet je fijn snijden, terwijl je ondertussen de pan op het vuur kunt zetten. Verwarm hierin in de kokosolie. Is het heet? Voeg dan de spinazie toe, waarna de ui en knoflook er ook bij kan. Het moet dan vijf minuten roerbakken voordat je de eieren en kaas toe kunt voegen.

Smoothie van spinazie, banaan en yoghurt
Van 150 gram spinazie, een bevroren banaan en 200 milliliter Griekse yoghurt kun je een heerlijke smoothie maken. Hierbij heb je ook nog 25 gram sesamzaadjes, een avocado en twee glazen water nodig. Het water doe je samen met de Griekse yoghurt in de blender, waarbij ook de spinazie toegevoegd moet worden. Het blenden is klaar als de smoothie een egale groene kleur heeft. De bevroren banaan kan er dan bij, net zoals de avocado. Zet de blender weer aan, waarna je na een tijdje de sesamzaadjes nog even toe kunt voegen.

Dit artikel wordt u aangeboden door Makkelijkafvallen.nl Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden