Woonbedrijf Ieder1 gaat problemen huurders Noordveen aanpakken

Algemeen

ZUTPHEN - Huurders in de Zutphense wijk Noordveen, die al lange tijd te kampen hebben met de gevolgen van een mislukte renovatie, kunnen opgelucht ademhalen. Woonbedrijf Ieder1 gaat alle klachten oplossen, draait de huurverhoging terug en stelt een onafhankelijk onderzoek naar de renovatie in.

De huurders hadden last van tal van problemen en niet alleen hun huur steeg als gevolg van de mislukte renovatie, maar ook de energierekening. De huurders vonden dat ze niet serieus genomen werden, omdat het Woonbedrijf weigerde te luisteren naar hun klachten. In februari kwamen de huurders samen met de SP in actie, o.a. met een zwartboek met hun ervaringen van de renovatie en een posteractie, om hun huurbaas op te roepen eindelijk te gaan luisteren. Dat leidde uiteindelijk tot onderhandelingen tussen de huurders en het Woonbedrijf. Nu biedt Woonbedrijf Ieder1 aan om alle klachten van huurders die zijn opgesteld in het zwartboek op te lossen, de huurverhoging die vanaf augustus 2018 was ingevoerd terug te draaien totdat de energielabels door een onafhankelijk partij zijn vastgesteld en vastgelegd in de landelijke database, en een onafhankelijk onderzoek in te stellen.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant