De huurders overhandigen samen met de SP het zwartboek en de 'Pinokkioprijs' aan Woonbedrijf Ieder1. Foto: PR
De huurders overhandigen samen met de SP het zwartboek en de 'Pinokkioprijs' aan Woonbedrijf Ieder1. Foto: PR (Foto: )

Huurders eisen verbetering van Woonbedrijf Ieder1 na aanhoudende problemen renovatie

ZUTPHEN - Huurders uit de Zutphense wijk Noordveen hebben maandagochtend, samen met de SP, een zogenoemde 'Pinokkioprijs' en zwartboek overhandigd aan hun huurbaas Woonbedrijf Ieder1. De huurders willen hiermee verbetering eisen van de woningbouwvereniging, na jaren van onduidelijkheid en aanblijvende problemen na een renovatie.

In het zwartboek hebben de huurders hun ervaringen met de renovatie opgeschreven. Om hun verhaal kracht bij te zetten boden ze het Woonbedrijf de 'Pinokkioprijs' aan, waarmee zij duidelijk willen maken geen zin meer te hebben in mooie praatjes en loze beloftes.

SP-raadslid Mart de Ridder steunt de huurders: "Alle mooie praatjes over de renovatie ten spijt; veel huurders stoken zich nog steeds suf. Niet alleen hun energierekening stijgt. Ook hun maandelijkse huur stijgt met 30 euro, omdat de stookkosten zogenaamd naar beneden zijn gegaan."

Woonbedrijf Ieder1 heeft beloofd deze week contact op te nemen met de aanwezige huurders en de problemen op te lossen. De Ridder: "Over twee weken komen we weer bij elkaar en zullen we kijken welke stappen Ieder1 heeft gezet. Als het nodig blijkt zijn ze bereid met vervolgacties te komen."

Meer berichten