Afbeelding

Nóg meer bezoekers op tweede editie Foodwall

Algemeen

Zutphen - De tweede editie van Foodwall, het foodtruckfestival op de Boompjeswal afgelopen weekend (28, 29, 30 juli) was wederom een succes. Met nóg meer bezoekers dan vorig jaar -een geschatte 17.000- kijken de organisatoren terug op een geslaagd festival.

Door Meike Wesselink

Dit keer met een film in de speciaal voor de gelegenheid ingerichte buitenbios. Een leuk extraatje dat filmhuis Luxor faciliteerde. Heel wat bezoekers kwamen af op de Feelgoodmovie over een bekende chef die besluit in de foodtruckbusiness te gaan. En met een pluutje boven het hoofd, was het ook in de regen prima te doen. Het hele weekend vielen er tussendoor buien, maar dat weerhield de hongerige bezoekers er niet van naar de Houtwal te komen om de 25 foodtrucks te bekijken en daaruit een culinaire keuze te maken. Een carpaccio van Car Paccio of een goed stuk vlees uit de kofferbak-barbeque van Carbeque. Een toetje uit de Melkbus van boerenzoons Robert en Wout of toch een kokosbal met stukjes framboos van Cocos Monkeys? Onder de bomen was het prettig vertoeven.

Organisatoren Erik Nengerman en Anton Menkveld hebben de smaak te pakken. Vorig jaar startten ze met het foodtruckfestival in Zutphen, afgelopen Pinksteren brachten de heren ook al in Baak een succesvol foodtruckfestival. Het concept lijkt gewild.

Het weekend in Zutphen was vol muzikale acts uit de regio, maar ook van daarbuiten zoals de energieke electro-waveband Loop Alley uit Groningen en drie casanova's van de zesmansformatie De Italianen die over het hele festivalterrein romantische ballades bij de dames kwamen brengen. Ook de animerende kok Jean Poulard, rondwandelend met zijn grote pan, zorgde voor de nodige hilariteit.

Over de Vispoortgracht voeren twee zeilscheepjes om de bezoekers uit de binnenstad op een originele en snelle manier over te varen naar het festivalterrein. Ook daar werd gretig gebruik van gemaakt.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant