Anwar Baaroun neemt afscheid van de Jamin formule en start door met Snoopies. Foto: PR
Anwar Baaroun neemt afscheid van de Jamin formule en start door met Snoopies. Foto: PR

Snoopies: nog steeds voor snoep, chocolade en ijs

Algemeen

ZUTPHEN – Anwar Baaroun is geen onbekende in Zutphen. Waar hij eerst op franchisebasis aan de Beukerstraat 31 de Jamin runde, start hij volgende week met een eigen snoepwinkelformule: Snoopies. Eveneens een winkel voor snoep, chocolade en ijs. "Om de winkel in mijn nieuwe huisstijl te brengen, sluit ik vanaf zondag 28 april tot en met woensdag 1 mei de deuren voor een verbouwing." Donderdag 2 mei om 09.30 uur is de feestelijke heropening met acties, kortingen én gratis suikerspinnen.

Door Liesbeth Spaansen

Na jaren in verschillende bedrijven te hebben gewerkt, ging Anwar Baaroun vijf jaar geleden als franchisenemer in Zutphen aan de slag met een snoepwinkel van Jamin. "Ik heb affectie met snoep en vindt klantencontact super gaaf," lacht hij. "Om te starten met ondernemen, was het fijn om als ondernemer te starten met ondersteuning van de keten. Maar nu is de tijd rijp voor een eigen stijl met bijbehorende concepten en assortiment. Ik merkte dat ik het belangrijk vindt om daarin eigen keuzes te kunnen maken, dat kan als franchiser heel beperkt."

Anwar bedacht met zijn grafisch vormgever de nieuwe formule Snoopies. "Het blijft een snoep, chocolade en ijswinkel, maar ik ga meer wisselen en vernieuwen in het assortiment om de lokale klant een nog betere ervaring te geven; het moet echt een feestje worden om de winkel binnen te stappen. Naast de bekende schepsnoep- en schepchocoladewand, zijn er verschillende cadeauartikelen te verkrijgen. Ook met de avondvierdaagse en Sinterklaas is er weer een geweldig assortiment. De paaseitjes zijn nu bijna op."

Daarnaast komen er Dizzies (tegenhanger van Twizzl) met superveel lekkere toppings, handgemaakte milkshakes op de kaart. En zijn er maar liefst vijf smaken Slush te kiezen. "In exotische smaken die verder nergens in Zutphen verkrijgbaar zijn, zoals watermeloen, bubblegum en energy," laat Anwar weten. "Nieuw zijn de knijpzakjes softijs voor kinderen, daarmee is knoeien met je softijsje verleden tijd. Die hoorntjes gingen als het warm was altijd lekken." Er komen kinderbekers in de vorm van unicorns en monsters.

"Jamin is een winkelformule die voor grote steden goed werkt, vanwege de vele dagjesmensen, maar voor kleinere steden, zoals Zutphen werkt het niet voldoende. We hebben hier heel veel herhalingsaankopen en daarvoor moet je assortiment zeer toegespitst zijn op de lokale markt.

De Jamin-organisatie is akkoord gegaan met het beëindigen van het contract en het starten van mijn eigen bedrijf in het pand dat ik al huurde. Klanten beleven daardoor dezelfde gezelligheid als eerder en zien een bekend gezicht," besluit Anwar Baaroun.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant