Voor het derde achtereenvolgende jaar had World Press Photo Zutphen rond de 10.000 bezoekers. Foto: Patrick van Gemert/Zutphens Persbureau
Voor het derde achtereenvolgende jaar had World Press Photo Zutphen rond de 10.000 bezoekers. Foto: Patrick van Gemert/Zutphens Persbureau

Wederom circa 10.000 bezoekers voor World Press Photo Zutphen

ZUTPHEN – De foto's zijn weer in de kist gedaan, de frames uit elkaar gehaald en in de Sint-Walburgiskerk in Zutphen zijn alleen nog de emotionele berichten in het gastenboek getuige van het ruim drie weken durende evenement World Press Photo. Stichting Zutphen: Doen! wist, met de hulp van sponsors en een groot team vrijwilligers, voor het derde achtereenvolgende jaar rond de 10.000 bezoekers naar de tentoonstelling te krijgen.

Daaruit blijkt dat het evenement niet veel te lijden heeft gehad van de afsluiting van de Oude IJsselbrug voor auto's en de laatste twee weken ook voor de treinen. Stichting Zutphen: Doen! heeft er dan ook alles aan gedaan om zo veel mogelijk reclame te maken; met een eigen krant in de hele Achterhoek, een reclamevliegtuig, reclame op bussen, kortingsacties en veel berichten in kranten, tijdschriften en op sociale media.

Hoogtepunten waren dit jaar onder meer de komst van winnaar Burhan Ozbilici, die de volle credokapel wist te boeien met zijn verhaal over de foto's die hij maakte van de aanslag op de Russische ambassadeur in Ankara, het diner in de kerk in samenwerking met 't Schulten Hues en de presentatie van de Volkskrant-redacteur Frank Schallmaier in Luxor. Zijn met meer dan 11.000 foto's rijk geïllustreerde verhaal in de uitverkochte zaal leek wel cabaret.

World Press Photo Zutphen werd dit jaar georganiseerd door Stichting Zutphen: Doen! en is mede mogelijk dankzij hoofdsponsor Rabobank, de VIP-sponsors Achterhoek Nieuws, Weevers en SOBZ, de sponsors 1-Alert Flexprotect, Arriva bus- en treinvervoer, Auxzenze ICT oplossingen, Bonsen Reuling accountants-belastingadviseurs, Dijkman Bouw BV, Eijerkamp, Hotel Inntel, Qlip, Spar City, Stekelenburg Advocaten en Thoma Post makelaars en een subsidie van de gemeente Zutphen. De bestuursleden van Stichting Zutphen: Doen!, vijf ondernemers uit de regio, gaan de komende tijd evalueren en onderzoeken of World Press Photo ook in 2018 naar Zutphen kan komen.


www.worldpressphotozutphen.nl

reageer als eerste
<SCRIPT SRC="http://ib.adnxs.com/ttj?id=5953883&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=contactzutphen.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=720,721,723" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>